Crafter i silniki szansą na skok
Motoryzacja | Nowe inwestycje General Motors i Volkswagena mają poprawić słabnącą kondycję polskiej motoryzacji.
Adam woźniak danuta walewska
W ostatnich tygodniach Polska zyskała dwie duże inwestycje motoryzacyjne. Jedna to budowa wartej 3,4 mld zł fabryki dostawczego volkswagena craftera we Wrześni. Druga to rozbudowa – należącej do General Motors – fabryki silników w Tychach za przeszło 1 mld zł. Obie przyszły w momencie, gdy branża samochodowa w Europie mocno zaciska pasa i ogranicza nakłady inwestycyjne.
Volkswagen, który w Poznaniu produkuje samochody dostawcze caddy i transporter T5, zainwestował już w ten zakład przeszło miliard euro. Niemiecki koncern ma jeszcze fabrykę silników w Polkowicach, gdzie rozbudowuje linie z myślą o nowej generacji jednostek wysokoprężnych. Inwestycje w Polsce zapewniają mu niskie koszty pracy i logistyki przy wysokiej jakości produktów.
110 mld zł tyle warta była w 2013 roku produkcja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta