Jakich błędów unikać przy sprzedaży towarów seniorom
POZA LOKALEM | Podanie zbyt krótkiego czasu na odstąpienie od umowy, brak wzoru stosownego oświadczenia, trudna do odczytania przez starsze osoby czcionka to niektóre z niedozwolonych praktyk.
Część przedsiębiorców wychodzi bezpośrednio do potencjalnych kontrahentów, próbując w ten sposób zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Stąd zdarza się, że w czasie wycieczek, w biurach, w sanatoriach, mieszkaniach, a nawet na ulicy, spotkać można akwizytorów. Jeżeli w takich okolicznościach konsument kupuje produkt, to zawiera tzw. umowę poza lokalem przedsiębiorcy. W takim przypadku może nie mieć możliwości porównania jakości oraz ceny z innymi podobnymi towarami. Dlatego istnieją szczególne rozwiązania prawne, które mają go chronić w przypadku zbyt pochopnie podjętej decyzji o zakupie. Przede wszystkim może odstąpić od umowy, zgodnie z obowiązującymi jeszcze cały czas przepisami, w ciągu dziesięciu dni. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy przestrzegają tych reguł. Jak wynika z licznych kontroli Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, klienci najczęściej mają problem właśnie z nierespektowaniem prawa odstąpienia od umowy oraz niewydawaniem dokumentów potwierdzających zawarcie kontraktu i nierzetelnym informowaniem o kosztach kredytu zaciągniętego na zakup produktu. Najwięcej zgłoszeń w tego typu sprawach napływa od osób powyżej 60. roku życia. Wynika z tego, że to właśnie ta grupa osób jest szczególnie często wybierana przez przedsiębiorców, którzy właśnie w ten sposób prowadzą swoją działalność.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta