Telewizje łapią oddech
Media | Wpływy reklamowe największych kanałów liczone według cenników spadły w I kw. symbolicznie. Wyjątkiem był TVN, bo zmienił politykę reklamową.
magdalena lemańska
W ciekawym ruchu TVN z początku tego roku branża pokładała wielkie nadzieje na zahamowanie wyniszczającej wojny cenowej między telewizjami na wysokość rabatów udzielanych reklamodawcom. Biuro reklamy TVN od tego roku ujednoliciło rabaty dla wszystkich klientów. Ich poziom jest teraz niższy niż dotychczas i zależy od tego, ile dana firma czy dom mediowy zamierzają wydać na promocję w stacjach obsługiwanych reklamowo przez biuro TVN, a nie – jak wcześniej – od rynkowej pozycji klienta.
TVN robi porządek
Zmiany miały spowodować realny wzrost cen w kanałach obsługiwanych reklamowo przez TVN o ok. 10 proc. Biuro reklamy TVN obsługuje m.in.: Puls i Puls2, Discovery, MTV, Vivę, National Geographic, 4fun.tv, AXN czy Planete+.
34,5 proc. Udział Grupy TVN w przychodach z reklamy i sponsoringu telewizyjnego w Polsce w 2013 r.
Równocześnie TVN obniżył ceny reklam w cenniku. Jak podawał Presserwis, w styczniu dla flagowego kanału grupy spadły one średnio w porównaniu ze styczniem 2013 r. aż o 25 proc. I ta tendencja się utrzymała – w kwietniu ceny oferowane także są niższe rok do roku o prawie jedną czwartą. Choć to tylko ruch jednego gracza, należy pamiętać, że udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej przekracza jedną trzecią. – To był ruch porządkujący rynek po kilku latach kryzysu i niepewności,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta