Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Telewizje łapią oddech

02 kwietnia 2014 | Ekonomia
Jednym z głównych trendów widocznych na rynku telewizyjnym w Polsce wciąż jest odpływ widzów od największych stacji ogólnotematycznych do małych, wąsko sprofilowanych stacji. Ta tendencja się utrzyma w nadchodzących latach.
źródło: Rzeczpospolita
Jednym z głównych trendów widocznych na rynku telewizyjnym w Polsce wciąż jest odpływ widzów od największych stacji ogólnotematycznych do małych, wąsko sprofilowanych stacji. Ta tendencja się utrzyma w nadchodzących latach.

Media | Wpływy reklamowe największych kanałów liczone według cenników 
spadły w I kw. symbolicznie. Wyjątkiem był TVN, bo zmienił politykę reklamową.

magdalena lemańska

W ciekawym ruchu TVN z początku tego roku branża pokładała wielkie nadzieje na zahamowanie wyniszczającej wojny cenowej między telewizjami na wysokość rabatów udzielanych reklamodawcom. Biuro reklamy TVN od tego roku ujednoliciło rabaty dla wszystkich klientów. Ich poziom jest teraz niższy niż dotychczas i zależy od tego, ile dana firma czy dom mediowy zamierzają wydać na promocję w stacjach obsługiwanych reklamowo przez biuro TVN, a nie – jak wcześniej – od rynkowej pozycji klienta.

TVN robi porządek

Zmiany miały spowodować realny wzrost cen w kanałach obsługiwanych reklamowo przez TVN o ok. 10 proc. Biuro reklamy TVN obsługuje m.in.: Puls i Puls2, Discovery, MTV, Vivę, National Geographic, 4fun.tv, AXN czy Planete+.

34,5 proc. Udział Grupy TVN w przychodach z reklamy i sponsoringu telewizyjnego w Polsce w 2013 r.

Równocześnie TVN obniżył ceny reklam w cenniku. Jak podawał Presserwis, w styczniu dla flagowego kanału grupy spadły one średnio w porównaniu ze styczniem 2013 r. aż o 25 proc. I ta tendencja się utrzymała – w kwietniu ceny oferowane także są niższe rok do roku o prawie jedną czwartą. Choć to tylko ruch jednego gracza, należy pamiętać, że udział grupy TVN w rynku reklamy telewizyjnej przekracza jedną trzecią. – To był ruch porządkujący rynek po kilku latach kryzysu i niepewności,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9804

Wydanie: 9804

Spis treści

Pierwsza strona

Kariera i biznes

9. PZU Półmaraton Warszawski

Zamów abonament