Cicha rewolucja w strefach płatnego parkowania
Ustawodawca przy okazji „wyprostowania błędu legislacyjnego" sprzed dziesięciu lat wprowadził nowe rozwiązania w strefach płatnego parkowania – pisze prawnik.
Od 14 lutego 2014 roku nie ma konieczności ponoszenia opłat za postój pojazdu w miejskich strefach płatnego parkowania w miejscach, gdzie stanowiska postojowe nie są wyznaczone odpowiednimi znakami pionowymi i poziomymi w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami.
W ostatnim czasie na łamach prasy rozgorzała dyskusja dotycząca znaków informacyjnych D-44 („strefa płatnego parkowania") w związku z nowelizacją rozporządzenia ministrów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych i administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Głównym celem tej nowelizacji było zlikwidowanie problemu podwójnej karalności w związku z naruszeniem dyspozycji znaków D-44 („strefa płatnego parkowania") przez kierujących pojazdami mechanicznymi wjeżdżających do stref płatnego parkowania bez uiszczenia stosownej opłaty za postój. Niezależnie od tego wszyscy komentatorzy rzeczonej nowelizacji pomijają istotny z punktu widzenia funkcjonowania stref płatnego parkowania fakt, że od 14 lutego 2014 roku diametralnie zmieniły się okoliczności, w których zarządca drogi administrujący strefą płatnego parkowania może wymagać opłacenia postoju i nakładać opłatę dodatkową w przypadku nieuiszczenia opłaty podstawowej.
Koniec podwójnej karalności
Występujące zjawisko podwójnej karalności było efektem podwójnego charakteru znaku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta