Przedsiębiorca zmieni bank jednym kliknięciem
Jest szansa, że firmy korzystające z bankowości internetowej będą mogły znacznie łatwiej zmieniać rachunek, nie tracąc przy tym całej historii transakcji i zdefiniowanych odbiorców. Za kilka lat taka zmiana może być w Polsce standardem.
Zmiana aktywnie używanego rachunku bankowego, mimo skoku technologicznego, jaki wykonała w ostatnich latach polska bankowość, wciąż jest zadaniem trudnym. I wbrew pozorom nie chodzi tu o formalności związane z zamknięciem jednego konta i otwarciem drugiego, ale o groźbę utraty informacji znajdujących się na aktywnie używanym rachunku. Jest to przede wszystkim historia transakcji, podstawa do ubiegania się o kredyt. Kolejnym ograniczeniem, przywiązującym klienta do raz wybranego rachunku, są zdefiniowani odbiorcy i stałe zlecenia. Problem ten daje o sobie znać ze zwielokrotnioną siłą w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą, które mogą mieć zdefiniowanych kilkudziesięciu i więcej odbiorców. Zmieniając bank, są zmuszeni nie tylko do „przeklepania" ogromnej ilości danych, ale też tracą możliwość podglądu operacji zrealizowanych ze swoimi kontrahentami. Problem może dotyczyć ponad miliona małych i średnich firm. Według Związku Banków Polskich, dostęp do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta