Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy wracają na ulice handlowe

15 maja 2014 | Ekonomia
Ulice handlowe przyciągają uwagę, ale brakuje na nich większych powierzchni. Inwestycjom nie pomaga też nadzór konserwatorów
źródło: Rzeczpospolita
Ulice handlowe przyciągają uwagę, ale brakuje na nich większych powierzchni. Inwestycjom nie pomaga też nadzór konserwatorów
Warszawski Nowy Świat to raczej miejsce do jedzenia,  niż do robienia zakupów
autor zdjęcia: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Warszawski Nowy Świat to raczej miejsce do jedzenia, niż do robienia zakupów

Handel | Sklepy w takich lokalizacjach mogą stać się alternatywą dla galerii. Zainteresowane są nimi zwłaszcza firmy dopiero wchodzące na nasz rynek.

piotr mazurkiewicz

Lśniące witryny butików luksusowych marek wciąż rzucają się w oczy w Paryżu, Londynie czy Mediolanie, ale niekoniecznie w polskich miastach. Warszawski Nowy Świat jest kojarzony zdecydowanie bardziej z gastronomią niż miejscem robienia zakupów. Nie dość, że niewiele marek z górnej półki  zdecydowało się otworzyć tam sklepy, to w dodatku ich liczba spada – zniknął choćby salon marki Bally.

Sklepy czy gastronomia

– Liczba punktów gastronomicznych nie jest dla profilu ulicy zagrożeniem. Główne zadanie to zrobienie z nich miejsc, w których ludzie będą chcieli spędzać czas – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE.

31 marek weszło na polski rynek w 2013 r.  Rok wcześniej było ich 30, a w 2011 r. – 24. Coraz częściej szukają lokali przy znanych ulicach

Na razie nie wygląda to jednak zachęcająco – godziny otwarcia, zwłaszcza punktów handlowych, nie odpowiadają realiom życia. Są one zamykane, zanim pojawi się w tych miejscach wieczorna fala odwiedzających. Dlatego według CBRE  jednym ze sposobów na podniesienie atrakcyjności polskich ulic handlowych jest właśnie wydłużenie czasu pracy sklepów.

– Zainteresowanie polskim rynkiem jest wciąż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9838

Wydanie: 9838

Spis treści
Zamów abonament