Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Napoje z cukrem mają silną konkurencję

16 czerwca 2014 | Dobra Firma
Norwegowie są największymi fanami słodzików
źródło: Rzeczpospolita
Norwegowie są największymi fanami słodzików

Przemysł spożywczy. Moda na odchudzanie dotarła już na polski rynek napojów. Jednak nie wszystkie krajowe firmy są entuzjastami słodzików.

Niemal 503 mln zł wydadzą w tym roku Polacy na napoje light, czyli o obniżonej koloryczności – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. To o prawie 5 proc. więcej niż przed rokiem.

Branża szacuje, że w ciągu czterech pierwszych miesięcy 2014 r. tylko na dietetyczne napoje gazowane, jak np. Coca-Cola zero czy Hoop Cola ligt, przeznaczyliśmy ponad 80 mln zł wobec 75 mln zł rok wcześniej.

– Perspektywy dla rynku napojów o obniżonej kaloryczności są obiecujące, bo ich przeciętne spożycie w Polsce jest nadal niższe od średniej europejskiej – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

W 2013 r. statystyczny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9865

Wydanie: 9865

Spis treści

Media planet

Zamów abonament