Napoje z cukrem mają silną konkurencję
Przemysł spożywczy. Moda na odchudzanie dotarła już na polski rynek napojów. Jednak nie wszystkie krajowe firmy są entuzjastami słodzików.
Niemal 503 mln zł wydadzą w tym roku Polacy na napoje light, czyli o obniżonej koloryczności – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. To o prawie 5 proc. więcej niż przed rokiem.
Branża szacuje, że w ciągu czterech pierwszych miesięcy 2014 r. tylko na dietetyczne napoje gazowane, jak np. Coca-Cola zero czy Hoop Cola ligt, przeznaczyliśmy ponad 80 mln zł wobec 75 mln zł rok wcześniej.
– Perspektywy dla rynku napojów o obniżonej kaloryczności są obiecujące, bo ich przeciętne spożycie w Polsce jest nadal niższe od średniej europejskiej – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.
W 2013 r. statystyczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta