Rośnie liczba spółek handlujących gazem
Coraz więcej przedsiębiorstw oferuje błękitne paliwo swoim klientom. Rośnie też liczba odbiorców samodzielnie kupujących surowiec na własne potrzeby.
Na polskim rynku gazu kluczową rolę cały czas odgrywa PGNiG z około 95-proc. udziałem. Działania konkurencji niewątpliwie będą jednak ograniczać rolę spółki. Aktywne są zwłaszcza podmioty pośredniczące w dostawach błękitnego paliwa do odbiorców końcowych.
Wśród nich jest Grupa Duon. – Tempo rozwoju konkurencji powinno przyspieszyć, gdy nastąpi uwolnienie podmiotów działających na rynku z obowiązku taryfowania, a PGNiG zacznie realizować obowiązki wynikające z ustawowego obliga, gdyż wtedy niezależne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta