Bardzo dochodowy biznes w odcinkach
Telewizja | Miliardy złotych z reklam przyniosły nadawcom najchętniej oglądane polskie seriale ostatnich lat.
magdalena lemańska
Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych lokalnych „telewizyjnych tasiemców" w ciągu ostatniej dekady łącznie przyniosła ich nadawcom według cenników 11,8 mld zł – wynika z zestawienia domu mediowego Lowe Media (patrz: wykres). Najwięcej, cztery swoje hity, uplasował w niej Polsat, po trzy: TVN i kanały TVP.
Rekordzistą jest emitowane w TVN „Na Wspólnej" z 2 mld zł przychodów z reklam. Za nim plasuje się polsatowska „Pierwsza miłość" (1,85 mld zł przychodów) oraz pokazywany w TVN „W-11 Wydział Śledczy" (1,39 mld zł wpływów). Stacje telewizyjne kochają seriale nie mniej niż widzowie, bo koszt wyprodukowania odcinka serialu bywa o ponad połowę niższy niż w przypadku wielkich show w rodzaju „Tańca z gwiazdami". I przynosi duże zyski.
Polskie seriale najpopularniejsze
Wyprodukowanie jednego odcinku tańszego formatu (a takie są np. niewymagające zatrudniania gwiazd fabularyzowane dokumenty czy nagrywane zawsze w tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta