Klient ma wiedzieć, za co płaci
Sławomir S. Sikora | Usługa za zero jest złudzeniem. Klient powinien znać realny koszt dostarczanej mu usługi czy produktu – mówi Piotrowi Sobolewskiemu prezes Citi Handlowego.
Rz: Czy polskie banki są innowacyjne i nowoczesne?
Po 2008 r. nowoczesność nabrała nowego wymiaru. Wiele osób zaczęło się obawiać bankowej innowacyjności i kreatywności. Niektórzy tym innowacjom przypięli łatkę winowajcy kryzysu finansowego. Głównie dotyczyło to instrumentów pochodnych czy papierów wartościowych, które były oparte na nieruchomościach. I okazuje się, że nasze banki przeszły ten kryzys lepiej właśnie dlatego, że były mniej zaawansowane, jeśli chodzi o rozwój oferty produktowej. W tym kontekście okazało się, że konserwatywne znaczy lepsze. Dziś chętniej mówi się zatem o innowacjach pomagających w rozwiązywaniu konkretnych problemów, z którymi spotyka się klient. Dominuje punkt widzenia klienta, a nie banku. Pod tym względem jesteśmy jak największe rynki azjatyckie. Nie ustępujemy ani pod względem bankowości mobilnej, ani internetowej. Jesteśmy w światowej czołówce. Polski system bankowy jest więc nowoczesny, a zarazem konserwatywny. W tym drugim przypadku chodzi m.in. o system nadzoru czy też sposób zarządzania bankami.
Czy ten konserwatyzm nie za mocno ogranicza banki?
Wiele przepisów skonstruowanych jest tak, by hamować niezdrowy wzrost banków, ale jednocześnie nie ograniczać rozwoju bankowości,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta