Z Wielkopolski na Bliski Wschód
Reaktywowana marka Międzychód nie zamierza zadowolić się silną pozycją na lokalnym rynku. Jej sprzedaż ma rosnąć w kraju i za granicą.
Beata Drewnowska
Drugie życie przetwórni warzyw i owoców w liczącym 110 lat zakładzie Międzychód zaczęło się w 2012 roku. Kupił go wówczas od koncernu Heinz Poz Bruk, firma budowlana należąca do Tomasza Nowickiego.
Ostatnie dwa lata upłynęły na intensywnych przygotowaniach do reaktywacji marki Międzychód i inwestycjach w przejętym zakładzie.
– Starannie przygotowaliśmy się do powrotu na rynek. Ostatnie dwa lata poświęciliśmy na badania i analizy, opracowanie strategii, dopracowanie receptur. Jeździliśmy po całej Europie, oglądając maszyny produkcyjne. Przetestowaliśmy każdą linię, zanim sprowadziliśmy ją do kraju – mówi Robert Gąsiorek, dyrektor generalny spółki Międzychód (jej pełna nazwa to Międzychód Nowicka).
Od nasiona do widelca
Przed 2001 r. – kiedy to Międzychód przejął Heinz, by produkować tam m.in. przetwory z logo Pudliszek – marka znana była głównie w Wielkopolsce. Teraz nowy właściciel chce z nią zaistnieć nie tylko w kraju, ale także za granicą.
– Jesteśmy przekonani, że w niedalekiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta