Samochody napędzają koniunkturę
Większość przedsiębiorców badanych przez Instytut Keralla Research w lipcu zadeklarowała, że w III kwartale będą inwestować, korzystając przede wszystkim z własnych pieniędzy. Ponad 25 proc. ankietowanych wskazało, że ich źródłem finansowania będzie leasing.
Z raportu wynika, że najwięcej (19,7 proc.) badanych przeznaczy pieniądze na kupno maszyn i urządzeń, 19,2 proc. kupi lub wyremontuje lokale oraz przeznaczą środki na marketing i reklamę (18,5 proc.), a ponad 12 proc. kupi oprogramowanie i środki transportu. Najwięcej badanych przedsiębiorców chce, korzystając z leasingu, kupić samochody.
Najnowsze dane Związku Polskiego Leasingu za osiem miesięcy 2014 r. pokazują, że sektor pojazdów wciąż zyskuje. Od początku 2014 roku firmy leasingowe raportujące do Związku Polskiego Leasingu wypracowały w segmencie pojazdów wynik o 41,1 proc. lepszy od tego z ubiegłego roku i sfinansowały aktywa za 17,1 mld zł. – Obserwujemy postępujący wzrost zainteresowania leasingiem aut, nie tylko wśród dużych przedsiębiorstw. Ich właścicielom zależy na większej elastyczności i korzystnych warunkach użytkowania samochodów, które oferują zewnętrzni dostawcy usług. Na dobre wyniki branży leasingu aut wpływa m.in. dążenie firm do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta