Amerykańskie marki chcą podbić polski rynek
gastronomia | Restauracje z logo Taco Bell wrócą nad Wisłę – dowiedziała się „Rz”. Ekspansję planuje też Dairy Queen.
katarzyna kucharczyk
– Jesteśmy w trakcie poszukiwania potencjalnych franczyzobiorców, zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy – mówi „Rzeczpospolitej" Amy Kavanaugh odpowiadająca za markę Taco Bell w amerykańskim koncernie Yum. Nie ujawnia, ile restauracji fast food z meksykańskimi daniami może powstać w Polsce. – Przygotujemy strategię dla poszczególnych krajów, ale najpierw musimy wybrać franczyzobiorcę – mówi Kavanaugh.
Sieć Taco Bell w USA liczy już ponad 6 tys. lokali. W Europie jednak jest ich niewiele. W latach 90. marka próbowała podbić polski rynek, ale szybko z tych planów zrezygnowała i wycofała się z naszego kraju. Teraz jest przekonana, że Polacy dojrzeli już do meksykańskiej kuchni. – Taco Bell ma duże szanse na szybki rozwój w Europie – uważa Kavanaugh, wskazując m.in. na Hiszpanię i Wielką Brytanię, gdzie marka radzi sobie bardzo dobrze.
Warren Buffett wierzy w Polskę
Do koncernu Yum należą również...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta