Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pasażerowie samolotów pod ochroną

12 maja 2015 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Skargami na przewoźników lotniczych będzie się zajmował rzecznik praw pasażera.

To jedna ze zmian w projekcie nowelizacji ustawy – Prawo lotnicze, który przygotowało Ministerstwo Infrastruktury.

Rzecznik praw pasażera, którego będzie powoływał prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zajmie się polubownym rozstrzyganiem sporów między pasażerem a przewoźnikiem lotniczym lub organizatorem wycieczki. A takie postępowanie pozasądowe ma być bezpłatne dla obu stron.

Prezes ULC nie będzie rozpatrywał indywidualnej skargi pasażera danego lotu na przewoźnika. Z urzędu zostanie wszczęte postępowanie nadzorcze, które wyjaśni, czy w konkretnym rejsie przewoźnik naruszył prawa wszystkich pasażerów. Ma to zwiększyć przestrzeganie praw. Reklamacje zazwyczaj składa kilka procent pasażerów.

—ł.k.

etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe

Wydanie: 10138

Wydanie: 10138

Spis treści
Zamów abonament