Pasażerowie samolotów pod ochroną
Skargami na przewoźników lotniczych będzie się zajmował rzecznik praw pasażera.
To jedna ze zmian w projekcie nowelizacji ustawy – Prawo lotnicze, który przygotowało Ministerstwo Infrastruktury.
Rzecznik praw pasażera, którego będzie powoływał prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zajmie się polubownym rozstrzyganiem sporów między pasażerem a przewoźnikiem lotniczym lub organizatorem wycieczki. A takie postępowanie pozasądowe ma być bezpłatne dla obu stron.
Prezes ULC nie będzie rozpatrywał indywidualnej skargi pasażera danego lotu na przewoźnika. Z urzędu zostanie wszczęte postępowanie nadzorcze, które wyjaśni, czy w konkretnym rejsie przewoźnik naruszył prawa wszystkich pasażerów. Ma to zwiększyć przestrzeganie praw. Reklamacje zazwyczaj składa kilka procent pasażerów.
—ł.k.
etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe