Nie zawsze można przywrócić termin
POSTĘPOWANIE | Skoro ta sama osoba odbiera stale przesyłki, to istnieje domniemanie, że ma do tego prawo. Przedsiębiorca nie może więc domagać się przywrócenia terminu na odwołanie z tego powodu, że odebrała ona pismo.
Przedsiębiorca wystąpił do starosty ze zgłoszeniem robót budowlanych polegających na postawieniu namiotu jako obiektu tymczasowego. Miały być pod nim przechowywane puste palety i opakowania. Starosta wniósł jednak sprzeciw. Przedsiębiorca twierdził, że dowiedział się o nim dopiero po kilku miesiącach. Okazało się bowiem – jego zdaniem – że decyzję ze sprzeciwem omyłkowo odebrał Robert W. niebędący pracownikiem jego firmy. Złożył więc wniosek do wojewody o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania od tego sprzeciwu.
Nie ma nowego terminu
Wojewoda odmówił jednak przywrócenia terminu. Uzasadnił, że odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie (art. 129 § 2 kodeksu postępowania administracyjnego).
Wprawdzie art. 58 k.p.a. stanowi, że na wniosek zainteresowanego organ powinien przywrócić termin na dokonanie określonej czynności, uzależnia jednak działanie organu od spełnienia przez zainteresowanego określonych przesłanek:
- Zainteresowany musi wystąpić z wnioskiem o przywrócenie terminu do dokonania tej czynności, co skarżący uczynił.
- Musi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta