Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cukier krzepi naukowców

12 sierpnia 2015 | Nauka | Piotr Kościelniak
Firma przekonuje, że można jeść i pić tyle co zwykle, wystarczy więcej ćwiczyć, aby pozostać szczupłym
źródło: 123RF
Firma przekonuje, że można jeść i pić tyle co zwykle, wystarczy więcej ćwiczyć, aby pozostać szczupłym

Coca-Cola płaci badaczom, którzy podważają sens stosowania diet i ograniczania kaloryczności napojów.

Największy producent napojów gazowanych na świecie współpracuje z naukowcami promującymi ideę zwiększania aktywności fizycznej i niezmniejszania spożycia kalorii. Firma powołała nawet specjalną organizację Global Energy Balance Network, której celem jest przekonanie ludzi, że winne otyłości nie są batoniki i słodkie napoje, ale za mała ilość ruchu. Coca-Cola Company przekazała Global Energy Balance Network 1,5 mln dolarów na rozpoczęcie działalności – informuje „The New York Times".

Wypróbowany sposób

„Media popularne i naukowe koncentrują się na tym, że jesteśmy otyli, bo jemy za dużo. Winimy za to fast foody, słodkie napoje i tak dalej" – cytuje wiceprezesa GEBN dr. Stevena Blaira gazeta. „A w rzeczywistości nie ma przekonujących dowodów, że to jest przyczyną epidemii otyłości".

Taką samą metodę zaciemniania obrazu wielkie koncerny stosowały już wcześniej. Firmy tytoniowe przekonywały, że nie ma związku między paleniem a rakiem płuc, a później podważały wpływ tzw. biernego palenia na zdrowie osób przebywających w towarzystwie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10216

Wydanie: 10216

Spis treści
Zamów abonament