Jak rozliczyć VAT od usługi marketingowej
Uznanie świadczenia za kompleksowe, a składających się na nie czynności za nierozerwalne, nie stanowi elementu stanu faktycznego, lecz jest oceną prawną, z którą organ podatkowy miał prawo się nie zgodzić.
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 3 sierpnia 2015 r. (I FSK 1063/13).
Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów leczniczych. W celu wsparcia sprzedaży tych produktów zawarła umowę-zlecenie z inną spółką (zleceniobiorcą). Zleceniobiorca zajmuje się bezpośrednią i pośrednią promocją produktów leczniczych. W ramach świadczonej usługi nieodpłatnie wydaje wcześniej nabyte towary na rzecz lekarzy i farmaceutów, promując produkty lecznicze zgodnie z ustawą – Prawo farmaceutyczne. Zleceniobiorca wystawia spółce co miesiąc fakturę na należne mu wynagrodzenie. Spółka uznała, że ma prawo do pomniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze świadczeniem przez zleceniobiorcę kompleksowej usługi marketingowej. Stwierdziła, że przekazywanie towarów jest nieodłączną częścią usługi marketingowej, a rozdzielenie czynności na dostawę towarów i świadczenie usług z punktu widzenia prawa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta