Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak rozliczyć VAT od usługi marketingowej

21 września 2015 | Podatki | Anna Dąbrowska
Natalia Duszkiewicz
źródło: materiały prasowe
Natalia Duszkiewicz

Uznanie świadczenia za kompleksowe, a składających się na nie czynności za nierozerwalne, nie stanowi elementu stanu faktycznego, lecz jest oceną prawną, z którą organ podatkowy miał prawo się 
nie zgodzić.

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 3 sierpnia 2015 r. (I FSK 1063/13).

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży produktów leczniczych. W celu wsparcia sprzedaży tych produktów zawarła umowę-zlecenie z inną spółką (zleceniobiorcą). Zleceniobiorca zajmuje się bezpośrednią i pośrednią promocją produktów leczniczych. W ramach świadczonej usługi nieodpłatnie wydaje wcześniej nabyte towary na rzecz lekarzy i farmaceutów, promując produkty lecznicze zgodnie z ustawą – Prawo farmaceutyczne. Zleceniobiorca wystawia spółce co miesiąc fakturę na należne mu wynagrodzenie. Spółka uznała, że ma prawo do pomniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze świadczeniem przez zleceniobiorcę kompleksowej usługi marketingowej. Stwierdziła, że przekazywanie towarów jest nieodłączną częścią usługi marketingowej, a rozdzielenie czynności na dostawę towarów i świadczenie usług z punktu widzenia prawa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10249

Wydanie: 10249

Spis treści
Zamów abonament