Moda pokonała supermarkety
Centra handlowe z dominującymi dużymi sklepami spożywczo-przemysłowymi tracą klientów.
Na koniec I półrocza 2015 r. w 236 nowoczesnych obiektach handlowych w 15 największych miastach Polski było 230 tys. mkw. powierzchni niewynajętej. To zaledwie 3,3 proc. powierzchni najmu w tych obiektach – wynika z danych firmy Cushman & Wakefield.
– Na dobrze rozwiniętych rynkach, nawet gdy przybywa powierzchni, nie rośnie wskaźnik pustostanów. Wręcz przeciwnie, notujemy jego systematyczny spadek – opowiada Patrycja Dzikowska, ekspert Cushman & Wakefield. Nie wszędzie jednak centra handlowe radzą sobie dobrze. W ciągu ostatnich pięciu lat zmienił się obraz rynku w miastach 200–400 tys....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta