Empik kończy z kuchennymi gadżetami
Ewa Szmidt-Belcarz | Najważniejszą kategorią była i jest książka. Kończymy ze sprzedażą kategorii lifestyle. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje też zupełnie nowy format naszych sklepów – zapowiada nowa prezes sieci księgarni Empik.
Rz: Czy sprzedaż książek w Polsce będzie dalej spadała?
Jestem daleka od czarnych prognoz. W pesymistycznym scenariuszu czeka nas kontynuacja jednocyfrowych spadków, aczkolwiek – patrząc na rynki bardziej rozwinięte – możliwa jest również stabilizacja czy nawet wzrost. Relatywnie niski poziom czytelnictwa w Polsce może być też szansą na wzrost rynku książki – obserwujemy od jakiegoś czasu bardzo pozytywne trendy w kategorii książki dziecięcej oraz młodzieżowej, zatem można oczekiwać kolejnych generacji czytelników. W tym roku obserwujemy w Empiku tendencję wzrostową w kategorii książka, co nas cieszy. Sprzedaje się nie tylko literatura popularna, ale też tytuły ambitne, jak np. w tym miesiącu „Wilk" Marka Hłaski czy „Uległość" Michela Houellebecqa.
Trendy dotyczące migracji do książki cyfrowej również się zmieniają. Dane z rynku amerykańskiego pokazują, że „czarne wizje" sprzed kilku lat były mocno przesadzone. E-booki nie tylko nie prześcignęły książki papierowej, dziś jest to jedynie 20 proc. rynku, ale w pierwszych miesiącach tego roku odnotowano spadek ich sprzedaży o 10 proc.
W Polsce oczekiwany jest nadal...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta