Sklepy inwestują w energetykę
Chodzi nie tylko o korzyści wizerunkowe, ale także o wymierne oszczędności. Najpopularniejsza jest zmiana oświetlenia na LED, ale w grę wchodzą też bardziej zaawansowane projekty.
piotr mazurkiewicz
– Od pięciu lat prowadzimy szeroko zakrojony program inwestycyjny, który ma na celu wyraźne obniżenie zużycia mediów w naszych obiektach – mówi Dorota Patejko, rzeczniczka Auchan Polska. – Zużycie energii elektrycznej w tym okresie spadło o 22 proc. – dodaje.
Dlatego nie jest zaskoczeniem, że sieci handlowe inwestują w ten segment. Mogą na tym zaoszczędzić, a przy okazji takie projekty pozytywnie wpływają na ich wizerunek.
Panele i wiatraki
– Już w 2006 r. otworzyliśmy pierwszy sklep korzystający z energii naturalnej, głównie z pracy wiatraków, paneli słonecznych i gruntowych wymienników ciepła. Obecnie w Polsce działają trzy tego typu, co pozwala zaoszczędzić do 25 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta