Cyberprzestępcy czyhają na nasze błędy
Zaledwie co drugi użytkownik sprawdza przed podaniem swoich danych, czy strona jest autentyczna
Cykl o e-bankowości opracowano we współpracy z mbankiem
Około 60 proc. klientów używa w jednakowym stopniu bankowości elektronicznej i tradycyjnej – wynika z najnowszego raportu „Kierunek: Omnichannel. Banki w poszukiwaniu złotego środka", przygotowanego przez firmę e-point. Analitycy przeanalizowali wiele publikacji i statystyk przygotowanych w latach 2012–2015 przez czołowe firmy konsultingowe z całego świata. Efekt? Dwie trzecie klientów banków woli, aby doradzili im pracownicy oddziałów, ale jednocześnie 76 proc. badanych wykonuje zdalnie proste transakcje, takie jak przelew czy sprawdzenie salda rachunku.
Wedle danych Związku Banków Polskich pod koniec 2014 r. dostęp do bankowości elektronicznej miało 24 mln Polaków. Jak podaje z kolei Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, z możliwości, jakie daje e-bankowość, korzysta połowa z nich.
Do banku wchodzimy z reguły z poziomu komputera. Raport PR News wskazuje, że w smartfonach i na tabletach do swoich kont loguje się 3,5 mln Polaków.
Złośliwe aplikacje
Według Marcina Żuchowicza, prezesa e-point, kanał mobilny, choć istotny, ma ograniczone zastosowanie, co wynika m.in. z obaw klientów dotyczących bezpieczeństwa transakcji mobilnych. Szczególnie narażone są najpopularniejsze urządzenia z systemem Android. Cyberprzestępcy nakłaniają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta