Futbol nakręca biznes
Ten sport pozwala mediom i reklamodawcom zarabiać w Polsce największe sumy. Euro 2016 też będzie marketingowym sukcesem.
Jeśli Polska awansuje do finałów, w przyszłym tygodniu w pośredniczących w zakupie reklam domach mediowych może zacząć wrzeć.
– W 2012 roku tzw. wartość mediowa meczu Polska–Grecja wynosiła 35,6 mln zł, z Czechami – 40 mln zł, a z Rosją – 30,3 mln zł. Euro 2012 było jednak wydarzeniem dla Polski wyjątkowym. Koszt dotarcia z reklamą do tysiąca widzów rozgrywek piłki nożnej sięgał wtedy nawet 15 zł, podczas gdy dzisiaj wynosi często ok. 9 zł, bo telewizję ogląda coraz mniej ludzi, mniej może się też interesować samym wydarzeniem – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.
Wartość mediowa meczu to kwota, jaką sponsorzy, których logo pojawiają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta