Banki muszą szybciej uwzględniać reklamacje
Niedotrzymanie terminu będzie oznaczać uznanie roszczeń klienta.
Monika Krześniak-sajewicz
Wchodząca w życie od poniedziałku ustawa wymusza na instytucjach finansowych, by udzielały klientom odpowiedzi na reklamacje maksymalnie w ciągu 30 dni od złożenia, a tylko w sprawach szczególnie skomplikowanych – co trzeba uzasadnić – do 60 dni. Sankcją za niedotrzymanie terminów będzie uznanie reklamacji za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta.
Regulaminy do zmiany
Choć wiele banków deklaruje, że stosuje krótki czas na rozpatrywanie reklamacji, to większość pytanych przez nas dopuszczała w swoich regulaminach, że w bardziej skomplikowanych sprawach ma na to trzy miesiące.
– Wchodząca w życie ustawa nie zmieni podstawowego terminu rozpatrywania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta