Eksport uzbrojenia bez grosza na promocję
Minister gospodarki nie będzie wspierał sprzedaży polskiej broni. Liczy, że zrobi to MON.
Zbigniew lentowicz
Właśnie Ministerstwo Gospodarki (MG) skreśliło sprzęt wojskowy i usługi z listy innowacyjnych produktów, które mają tzw. potencjał wizerunkowy i zasługują na wspieranie ich sprzedaży na rynkach zagranicznych w ramach nowej perspektywy finansowej w latach 2016–2023 – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
Resort potwierdza, że ze względu na ograniczony budżet objął proeksportowym wsparciem mniejszą liczbę branż. – Sektor przemysłu obronnego nie znalazł się na liście branż rekomendowanych do wsparcia również dlatego, że zgodnie z zapisami „Programu wsparcia bezpieczeństwa regionu 2022", ustanowionego uchwałą Rady Ministrów, to Ministerstwo Obrony Narodowej deklaruje przeznaczać 5 mln zł rocznie na promocję Sił Zbrojnych RP i przemysłu obronnego. Dublowanie programów promocji nie ma więc uzasadnienia ekonomicznego – tłumaczy Danuta Ryszkowska-Grabowska, rzecznik MG.
Program...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta