Algorytmy rządzą reklamą
Reklamodawcy coraz precyzyjniej mogą docierać do pożądanych użytkowników internetu. Już 89 proc. firm korzysta z automatyzacji.
magdalena Lemańska
Kampanie internetowe planowane przez specjalnie przygotowane do tego zautomatyzowane platformy przeżywają właśnie na swój intensywny rozkwit. Będzie to miało wpływ na styl pracy całej branży reklamowej.
Z szacunków domu mediowego MEC wynika, że już co piąta złotówka na reklamę graficzną w Polsce zostanie w tym roku wydana właśnie w ramach systemu zautomatyzowanej sprzedaży, a tzw. rynek programmatic osiągnie wartość ok. 250 mln zł, czyli 10 proc. wartości całego rynku.
– Będzie to wciąż znacznie niższy udział niż w USA, gdzie już w tym roku taka reklama stanowi około połowy wydatków na reklamę graficzną. W Polsce dopiero zaczynają się rozwijać prywatne systemy aukcyjne. Wydawcy zachowują też wciąż sporą ostrożność, wynikającą z nie zawsze słusznego przekonania, że programmatic oznacza konieczność sprzedawania taniej – mówi Tomasz Rzepniewski, partner zarządzający w domu mediowym MEC.
Dwucyfrowe zwyżki
Szacunki MEC potwierdza dom mediowy ZenithOptimedia. – To mniej więcej zgodne z naszymi prognozami – mówi Rafał Sobiczewski, szef działu performics w ZOG.
Opór reklamodawców topnieje. W raporcie poświęconym reklamie programatycznej IAB Polska podaje, że 89 proc. reklamodawców internetowych już z niej korzysta, a 48 proc. uważa, że jest ona skuteczniejsza od tradycyjnej kampanii w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta