Dobry 2015 rok na rynku nowych aut
Do wzrostu przyczynił się głownie popyt firm. To one poprawiły też sprzedaż prestiżowych marek.
Adam woźniak
Rok 2015 okazał się całkiem dobry dla polskiego rynku samochodów. Sprzedaż ponad 408,2 tys. nowych aut osobowych i dostawczych to wynik o 9,4 proc. lepszy niż w roku 2014. Dynamiczna była zwłaszcza końcówka roku: jak podaje Instytut Samar, w grudniu liczba rejestracji sięgnęła 43,7 tys. i była o jedną czwartą wyższa niż rok wcześniej oraz o prawie 24 proc. wyższa w porównaniu z listopadem.
Zadowolona może być Skoda, bo jak zwykle sprzedała najwięcej – w całym roku przeszło 44,5 tys. aut osobowych. Ale jej pozycję lidera coraz mocniej szturmują dwie kolejne marki: Volkswagen oraz Toyota, obie ze sprzedażą zbliżającą się do 35,7 tys. sztuk. Obie miały także dwucyfrowy wzrost – odpowiednio o 14 i 16 proc., podczas gdy Skoda...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta