Fabryki nabierają rozpędu
Na powrót do Lublina inwestora, który zacznie seryjnie montować auta osobowe, nie ma widoków. Miasto może jednak stać się znaczącym ośrodkiem dostawców podzespołów i nowych technologii dla branży.
Ekovolt to elektryczny autobus, wspólne dziecko Ursusa, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie i Politechniki Lubelskiej. Autobus ma 12 m długości i może zabrać 70 pasażerów (26 miejsc siedzących). Na naładowanej baterii może przejechać ok. 100 km, choć już trwają prace nad wydłużeniem zasięgu do 200 km. Pierwszy wyprodukowany egzemplarz uzyskał homologacje i był przez kilka miesięcy testowany w Lublinie. Obecnie jego możliwości sprawdza samorząd Rzeszowa. W kolejce są inni.
Rynek koprodukcji i pomysłów
Jeśli Ekovolt spotka się z zainteresowaniem rynku, jego produkcją zajmie się zawiązana w ubiegłym roku spółka Ursus Bus z Lublina, której udziałowcami są Ursus i AMZ Kutno, producent autobusów i pojazdów specjalnych. Spółka swoją szansę biznesową widzi w zakupach takich autobusów, które planują w ramach „zielonej komunikacji" polskie miasta. Sam Lublin zamierza kupić 30 pojazdów elektrycznych, o ile znajdą się na to unijne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta