Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po rodzicach przejęli biznes i smykałkę do handlu

12 lutego 2016 | Ekonomia
Jarosław Jurczak (z lewej) i Andrzej Jurczak  (z prawej) dynamicznie rozwijają biznes rodziców. Za finanse firmy odpowiada  w zarządzie Monika Jurczak, żona Andrzeja.
źródło: materiały prasowe
Jarosław Jurczak (z lewej) i Andrzej Jurczak (z prawej) dynamicznie rozwijają biznes rodziców. Za finanse firmy odpowiada w zarządzie Monika Jurczak, żona Andrzeja.
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Przed laty po lekcjach zamiast spotykać się z kolegami pomagali rodzicom w sklepie. 
Dziś bracia Jurczakowie sami kierują siecią hurtowni elektrotechnicznych Grodno i są jej największymi akcjonariuszami.

barbara oksińska

Z małego punktu handlowego w śródmieściu Warszawy, utworzonego przez małżeństwo Jurczaków, powstała sieć hurtowni elektrotechnicznych rozsianych po całym kraju. Schedę po rodzicach przejęło kolejne pokolenie Jurczaków: bracia Andrzej i Jarosław. Choć firma zmieniła się nie do poznania, to – jak mówią obecni właściciele Grodna – rodzina jest wierna wszystkim tym wartościom, które zaszczepili w nich rodzice.

Kresowe korzenie

Mirosława i Tadeusz Jurczakowie utworzyli Grodno w 1990 r. Początkowo firma zajmowała się wyłącznie sprzedażą produktów elektrycznych, a jej pierwszy punkt handlowy mieścił się w kamienicy przy ul. Dobrej na warszawskim Powiślu. Dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży w miejscu tym powstała jedna z pierwszych warszawskich hurtowni elektrycznych. Funkcjonuje ona do dziś.

Gdy w początkach polskiego kapitalizmu urzędniczka w rejestracji firm zapytała pana Tadeusza, jaką firmę chce założyć, odpowiedział, że handlową. Zaskoczyła jednak przedsiębiorcę pytaniem o nazwę. Wówczas pan Tadeusz, pasjonat historii przywiązany do kresowych korzeni rodziny, rzucił pierwsze hasło, które przyszło mu do głowy – Grodno. I tak zrodziła się marka, która jest dziś dobrze rozpoznawalna w krajowej branży elektrotechnicznej. Swoistą klamrą historii jest fakt, że w minionym roku z okazji 25-lecia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10368

Wydanie: 10368

Spis treści
Zamów abonament