Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie kurczaki muszą szukać nowych rynków

15 lutego 2016 | Ekonomia
Polacy jedzą coraz więcej drobiu, bo jest tańszy niż wieprzowina i Wołowina.
źródło: Rzeczpospolita
Polacy jedzą coraz więcej drobiu, bo jest tańszy niż wieprzowina i Wołowina.

W 2015 r. zostaliśmy ponownie największym producentem drobiu w UE.

Beata Drewnowska

Tak dobry wynik – i to już drugi rok z rzędu – udało się nam osiągnąć, ponieważ produkcja polskiego drobiu poszła w górę o ok. 10 proc. Dzięki temu w 2015 r. po raz pierwszy w historii przekroczyła poziom 2,3 mln ton – szacuje branża.

– Polska jest dziś największym producentem drobiu w Unii Europejskiej i coraz bardziej powiększa przewagę nad pozostałymi znaczącymi graczami, jak Francja oraz Niemcy – mówi „Rzeczpospolitej" Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska. – Tendencje te utrzymują się również w 2016 r. – dodaje.

Kurczaki są tańsze od wieprzowiny, co sprawia, że coraz częściej goszczą na naszych stołach. W 2016 r. przeciętny Polak zje 29,5 kg mięsa drobiowego, o 0,5 kg więcej niż w 2015 r. – szacuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERIGŻ). Jeszcze w 2008 r. jego spożycie przekraczało nieznacznie 24 kg per...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10370

Wydanie: 10370

Spis treści
Zamów abonament