Polskie kurczaki muszą szukać nowych rynków
W 2015 r. zostaliśmy ponownie największym producentem drobiu w UE.
Beata Drewnowska
Tak dobry wynik – i to już drugi rok z rzędu – udało się nam osiągnąć, ponieważ produkcja polskiego drobiu poszła w górę o ok. 10 proc. Dzięki temu w 2015 r. po raz pierwszy w historii przekroczyła poziom 2,3 mln ton – szacuje branża.
– Polska jest dziś największym producentem drobiu w Unii Europejskiej i coraz bardziej powiększa przewagę nad pozostałymi znaczącymi graczami, jak Francja oraz Niemcy – mówi „Rzeczpospolitej" Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska. – Tendencje te utrzymują się również w 2016 r. – dodaje.
Kurczaki są tańsze od wieprzowiny, co sprawia, że coraz częściej goszczą na naszych stołach. W 2016 r. przeciętny Polak zje 29,5 kg mięsa drobiowego, o 0,5 kg więcej niż w 2015 r. – szacuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERIGŻ). Jeszcze w 2008 r. jego spożycie przekraczało nieznacznie 24 kg per...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta