Klienci w cyfrowym świecie
Chcąc sprostać rosnącym potrzebom klientów i konkurencji firm technologicznych, tradycyjnie instytucje finansowe potrzebują nowych strategii cyfryzacji – piszą eksperci Roland Berger.
Konrad Gruda, Mateusz Rokita
W Europie Zachodniej do początku lat 90. duzi dostawcy usług finansowych byli na czele innowacyjnych rozwiązań w porównaniu z innymi sektorami. Relatywnie wcześnie adoptowali nowe technologie i wdrażali pionierskie rozwiązania. Podobny trend obserwowaliśmy w Polsce pod koniec lat 90. oraz na początku wieku XXI. Obecnie pod względem poziomu cyfryzacji usług finansowych Polska znajduje się wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów w Europie i na świecie. Jest również liderem pod względem produktów, które zostały wprowadzone na nasz rynek w ostatnich latach.
Rewolucja cyfrowa przyspiesza
Branża usług finansowych wyróżnia się nie tylko na tle Europy, ale również innych sektorów polskiej gospodarki. Ponad 90 proc. Polaków postrzega bankowość i ubezpieczenia jako oferujące najlepszą jakość sprzedaży i obsługi w kanałach elektronicznych.
Można powiedzieć, że jest świetnie, także z uwagi na to, że Polacy wciąż lubią okresowo korzystać ze stacjonarnych kanałów obsługi oraz załatwiać niektóre sprawy bezpośrednio przy okienku lub u agenta ubezpieczeniowego. Ale czy cyfryzacja to tylko sprzedaż i obsługa klienta poprzez kanały elektroniczne?
Rewolucja cyfrowa zmienia rzeczywistość biznesową. Od trzech–czterech lat dostawcy usług finansowych wyraźnie pozostają w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta