Polaków jest już stać, by nie gotować w domach
Niemal co piąta złotówka wydawana nad Wisłą na usługi gastronomiczne i hotelarskie przypada na katering. Korzystają z niego chętnie nie tylko firmy, ale także klienci indywidualni.
Beata Drewnowska
5,2 mld zł sięgnie w tym roku wartość rynku kateringu w Polsce – prognozuje firma badawcza PMR. Będzie o ponad 6 proc. wyższa niż w 2015 roku.
Już niemal co piąta złotówka wydawana przez nas na usługi HoReCa – hotele, restauracje, katering – przypada na posiłki dostarczane pod wskazany adres.
Wygodnie i zdrowo
– Rynek kateringowy w Polsce rośnie zarówno za sprawą usług dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych – mówi „Rzeczpospolitej" Jarosław Frontczak, główny analityk handlu detalicznego w PMR. – Po stronie klientów instytucjonalnych słabnie wprawdzie popyt ze strony szkół czy szpitali, które w większości korzystają już z zewnętrznych dostaw posiłków, ale drugi oddech po kryzysie z 2008 r. złapały firmy. Ponownie rośnie liczba organizowanych przez nie imprez dla klientów i pracowników....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta