Tiry atakują
Przewoźnicy samochodowi dzięki niskim kosztom paliwa przejmują ładunki intermodalne.
Przewoźnicy samochodowi korzystają z niskich cen paliw, a w transporcie międzynarodowym dodatkowo z wysokiego kursu euro. Te czynniki sprawiły, że ciężarówki stały się bardziej konkurencyjne w stosunku do przewozów intermodalnych, które cały czas wymagają dotacji.
Operatorzy intermodalni już od jakiegoś czasu wskazują na niskie ceny paliwa jako powód słabszej dynamiki wzrostu tej gałęzi transportu. Prezes Erontrans Marek Eron uważa, że tanie paliwo spowolniło przejmowanie przez koleje przewozów kontenerów w portach, a część ładunków trafia na samochody.
Podobnie sytuację ocenia prezes Loconi Lidia Dziewierska, która sądzi, że spadek cen paliwa był jednym z najważniejszych czynników oddziałujących na rynek kontenerowych przewozów intermodalnych w Polsce w ostatnich miesiącach. - Spadek cen paliwa średniookresowo spowolnił dynamikę przenoszenia ładunków z dróg na tory, chociaż tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta