Prąd pociąga polskie miasta
transport | Samorządy stawiają na rozwój ekologicznej komunikacji. Kolejne miasta decydują się na autobusy na prąd. Problemem jest wysoki koszt pojazdów. Adam woźniak
Przybywa miast uzupełniających floty autobusów pojazdami elektrycznymi. Samorządy chcą w tym celu wykorzystywać dotacje z nowej perspektywy UE. – Spodziewam się, że większość pojazdów zamawianych w ramach unijnego dofinansowania będzie miała napędy alternatywne – twierdzi Aleksander Kierecki z branżowej firmy analitycznej JMK.
Autobusów elektrycznych przybędzie m.in. w Warszawie, gdzie od ub. roku jeździ już dziesięć elektrycznych solarisów. Miejskie Zakłady Autobusowe mają jesienią rozstrzygnąć kolejny przetarg na dostawę kolejnych dziesięciu pojazdów. Dostawy mają być zrealizowane w przyszłym roku, a wtedy możliwy będzie następny przetarg – znowu na dziesięć elektrobusów. W sumie Warszawa przymierza się do sfinansowania z pomocą funduszy unijnych floty 130 takich pojazdów.
Inne miasta także chcą budować elektryczne floty. W końcu ubiegłego roku umowę z Solarisem na dostawę pięciu pojazdów podpisał Kraków. W tym roku rozpisany został następny przetarg na kolejne autobusy. Do roku 2020 po mieście ma kursować 50 elektrycznych autobusów.
Z unijnym wsparciem
W lutym elektryczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta