Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cyfryzacja mediów zmienia rynek badań

13 września 2016 | Ekonomia
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

Megan Clarken | Chcemy mierzyć korzystanie z mediów cyfrowych w ten sam sposób, w jaki mierzymy telewizję – zapowiada w rozmowie z Magdaleną Lemańską szefowa badawczej firmy Nielsen odpowiedzialna za strategię produktu.

Rz: Zaliczyliśmy już erę radia, telewizji i internetu. W jakiej właściwie jesteśmy teraz?

Dziś możemy mówić po prostu o erze targetowania – docierania z komunikatem reklamowym do precyzyjnie określonych grup odbiorców, a wręcz do konkretnego odbiorcy.

Jak takie firmy jak wasza będą sobie w tych nowych czasach radzić?

Musimy podjąć kilka działań. Po pierwsze, zacząć mierzyć korzystanie z mediów cyfrowych w ten sam sposób, w jaki już mierzymy telewizję. To wymaga stworzenia dla nowych mediów takich samych standardów i robimy to już w ramach naszej nowej platformy Digital Ad Ratings (metoda umożliwiająca mierzenie widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania –red.). Następnie musimy być pewni, że w oparciu o zbierane dane jesteśmy w stanie umożliwić reklamodawcom ocenę, czy ich kampanie miały wpływ na poziom sprzedaży produktów i wyliczenie zwrotu z takiej inwestycji.

Kiedy będzie można zmierzyć oglądalność filmu albo kampanii reklamowej w telewizji i internecie równocześnie?

Spodziewamy się, że w Polsce ta metoda przyjmie się w ciągu najbliższych 12–24 miesięcy. Nasz najważniejszy obecnie projekt – pomiar Total Audience, który...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10547

Wydanie: 10547

Spis treści
Zamów abonament