Przewoźnicy mogą stracić kierowców
Kierowcy zawodowi jeżdżą po niemieckich drogach jako delegowani ponad dwa lata. To więcej, niż pozwala Unia.
Mateusz Rzemek
Coraz więcej unijnych państw wprowadza bariery dla polskich pracowników. Zaczęło się od Niemiec, w których od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje tzw. ustawa Milog wycelowana w zagranicznych przewoźników operujących na niemieckim rynku.
W efekcie od ponad dwóch lat polscy kierowcy jeżdżący po tamtejszych drogach są traktowani jako pracownicy delegowani, którzy muszą mieć formularz A1 – potwierdzenie, że są ubezpieczeni w Polsce i nie muszą opłacać składek na ubezpieczenia społeczne w Niemczech. Problem polega na tym, że unijne przepisy (rozporządzenie 883/04 i 987/09) pozwalają na takie przywileje przez maksymalnie 24 miesiące. Ten termin minął więc 1 stycznia 2017 r. Wszystko zależy teraz od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta