Będą szersze drogi i szybsze pociągi
Budowę nowych odcinków szybkich dróg i modernizację tras kolejowych będzie wspierać dofinansowanie z funduszu CEF.
Nowy standard w przetargach na dwa odcinki drogi ekspresowej S61 na Podlasiu ma usprawnić realizację inwestycji m.in. dzięki lepszym kryteriom wyboru wykonawców. Zwiększenie wagi kryteriów innych niż cena zastosowano na taką skalę po raz pierwszy. Nowa formuła jest efektem prac Rady Ekspertów, działającej przy ministrze infrastruktury i budownictwa. Ustalono, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma do oceny ofert stosować kryterium jakościowe (właściwości nawierzchni), organizacyjne (personel wykonawcy i termin realizacji), a także kryterium środowiskowe (zagospodarowanie gruntu).
Unijne wsparcie
Cały odcinek uzyskał już finansowanie z unijnego funduszu CEF (Łącząc Europę). Z tego samego źródła będzie współfinansowana budowa odcinka Szczuczyn–Budzisko, kosztująca w sumie przeszło 811 mln euro. Unijne dofinansowanie przekroczy 414 mln euro. Na razie z inwestycji realizowanych na przebiegu S61 już korzystają mieszkańcy dwóch miast, gdzie w ramach budowy ekspresówki powstały obwodnice. Pozwoliły one usprawnić i przyspieszyć ruch tranzytowy, przyczyniając się do poprawy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta