Instrumenty wsparcia dostępne dla eksporterów
Ministerstwo Rozwoju przygotowało przewodnik po dostępnych dla przedsiębiorców instrumentach wspierających procesy umiędzynarodowienia.
Przedsiębiorcy sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy już eksportują swoje produkty lub usługi i chcieliby rozwijać taką działalność, jak i ci, którzy dopiero planują wejść na zagraniczny rynek, mogą korzystać z różnych instrumentów wsparcia. Zarówno tych o charakterze promocyjnym, doradczym, jak i finansowym. Taki wybór bowiem istnieje, trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać odpowiednich programów i jak występować o pomoc.
Różnorodność
Pisząc o programach ukierunkowanych na wspieranie działalności eksportowej rzeczywiście nie da się pominąć ich różnorodności. Z jednej strony przedsiębiorcy mogą korzystać z działań o charakterze promocyjnym. Mogą one opierać się na dofinansowaniu części kosztów związanych z rozpoznawaniem zagranicznego rynku, zdobywaniem informacji o potencjalnych klientach, wreszcie uczestnictwem w międzynarodowych targach (w charakterze wystawcy) lub misjach gospodarczych. Tego typu przedsięwzięcia można zaklasyfikować jako dające przedsiębiorcy szansę na praktyczne zaprezentowanie się na wybranym zagranicznym rynku.
Co istotne, szczególnie dla firm nie mających doświadczenia w handlu zagranicznym, wiele elementów związanych z przygotowaniem, a następnie realizacją biznes planu międzynarodowej ekspansji może być wykonane przez zewnętrznych ekspertów. Oznacza to, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta