Kolejowa siódemka do remontu, a pociągi na objazdy
W czerwcu ma ruszyć warta 4 mld zł modernizacja linii kolejowej Lublin–Warszawa. Wyremontowane zostanie ok. 150 kilometrów torów i przebudowane 42 stacje oraz przystanki.
Pociągi będą kierowane na objazdy, a w niektórych miejscach będzie uruchomiona komunikacja zastępcza. Po zakończeniu prac na Lubelszczyźnie w 2018 roku, a na całej trasie w 2019 roku prędkość pociągów wzrośnie do 160 km na godzinę. – Najszybsze składy pokonają trasę z Lublina do Warszawy w 90 minut, czyli o trzy kwadranse szybciej niż obecnie – mówi Łukasz Kwasiborski z zespołu prasowego PKP PLK, która odpowiada za ten remont.
Na połowę czerwca zaplanowano rozpoczęcie prac modernizacyjnych kolejowej siódemki, czyli trasy z Lublina do Warszawy. – Obecnie trwa drugi etap postępowania przetargowego. Jego rozstrzygnięcie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta