Uciążliwe remonty kolei
Przyspieszają inwestycje na torach. Część modernizowanych tras trzeba jednak zamknąć na czas robót i pociągi pojadą dłużej objazdami.
Adam woźniak
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększy w tym roku nakłady na modernizację linii do 5,5 mld zł z 4,1 mld w roku ubiegłym. W 2018 roku wydatki sięgną 11 mld zł. Takie zwiększenie tempa prac jest konieczne do nadrobienia 2-letniego opóźnienia w realizacji programu inwestycyjnego i zażegnania groźby utraty unijnych dotacji. Ale konsekwencją dla pasażerów będzie wyłączanie z ruchu całych tras i wprowadzanie na czas remontów objazdów lub komunikacji zastępczej. A to wydłuży podróże.
Jednym z kluczowych przedsięwzięć będzie modernizacja trasy E20 Warszawa–Poznań. Inwestycja rozpocznie się w czerwcu, a zakończy w 2020 r. Prace będą prowadzone na 237-kilometrowym odcinku pomiędzy Swarzędzem a Sochaczewem. Wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna, przebudowanych będzie 16 mostów i 10 wiaduktów. W przyszłym miesiącu PLK wybiorą wykonawców. – Równoczesne prace na dwóch...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta