Polacy coraz częściej jadają w restauracjach
Rynek gastronomiczny urośnie w tym roku o 5 proc., sięgając 28 mld zł. Klienci preferują pizzerie i fast foody, ale rośnie również moda na śniadania poza domem czy korzystanie z food-trucków. piotr mazurkiewicz
Trudno o lepszy miernik wzrostu poziomu życia niż wydatki na posiłki poza domem. Z raportu „Polska na talerzu" przygotowywanego od lat przez sieć hurtowni Makro, do którego dotarła „Rz", wynika, że już tylko 36 proc. Polaków nie korzysta z żadnych form usług gastronomicznych, a w ciągu roku ich liczba stopniała o 3 pkt proc.
Posiłek za 35 zł
– Zachowania Polaków coraz bardziej przypominają sposób, w jaki poruszają się po rynku konsumenci europejscy. Wynika to m.in. z poprawy średniego dochodu na gospodarstwo domowe, w efekcie np. programu 500+ oraz z wejścia na rynek młodszego pokolenia, dla którego korzystanie z usług gastronomicznych staje się sposobem na spędzanie czasu – mówi Przemysław Franczak, menedżer w Makro Cash&Carry Polska. – Potencjał rynku HoReCa z perspektywy sprzedaży dla hurtowni jest znacznie większy niż małych sklepów spożywczych i wynika m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta