Nawet długo po wypadku konieczne są ustalenia
Po wypadku przy pracy pracodawca musi wszcząć postępowanie w celu ustalenia okoliczności i przyczyn zdarzenia. Nie zwalnia go z tego fakt ujawnienia zdarzenia po miesiącu czy roku. Do sporządzonego protokołu poszkodowany może wnieść uwagi i zastrzeżenia.
Wypadkiem przy pracy jest zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą. Brak jednego z tych czterech elementów powoduje, że zdarzenia nie można uznać za wypadek przy pracy.
Wystąpienie wypadku na terenie zakładu pracy nie powinno pozostać prywatną sprawą poszkodowanego. Pracownik, który uległ wypadkowi, powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie swojego przełożonego, jeśli stan zdrowia mu na to pozwala. W praktyce nie zawsze się tak dzieje. Część wypadków dochodzi bowiem z przyczyn zawinionych przez pracowników, którzy nie zawsze traktują z należytą powagą kwestie związane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta