Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Będzie szybciej z Lublina do Warszawy

16 czerwca 2017 | Życie Lubelszczyzny | Robert Horbaczewski
Budowa trasy S17 to ogromne przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne.
autor zdjęcia: Krzysztof Nalewajko
źródło: Rzeczpospolita
Budowa trasy S17 to ogromne przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne.

Niemal 6 mld zł pochłoną inwestycje drogowe i kolejowe, które ułatwią komunikację ze stolicą. Wcześniej pasażerów i kierowców czekają utrudnienia.

Z Lublina w kierunku Warszawy od trzech lat kierowcy jadą 32-km odcinkiem trasy szybkiego ruchu, która kończy się w Kurowie. Właśnie ruszyła budowa kolejnego 59-km odcinka drogi S17 od węzła Kurów do obwodnicy Garwolina. Łączna wartość inwestycji to prawie 2 mld zł, z czego koszt robót to około 1,5 mld zł.

– To bardzo duże przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne. Inwestycja podzielona została na cztery zadania, które realizuje trzech wykonawców – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

Regionalna Via Carpatia

Niemal połowa trasy powstaje w sąsiedztwie obecnej DK17, z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Jej nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, a przekrój jezdni umożliwi w przyszłości dobudowę w pasie rozdziału trzeciego pasa ruchu. Na trasie zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10776

Wydanie: 10776

Spis treści
Zamów abonament