Klasycznie lub ekologicznie
Coraz więcej firm dodaje do swoich modeli napędy hybrydowe, dając klientom większy wybór silników.
wojciech romański
Nie inaczej jest z Mitsubishi i modelem Outlander. Tak naprawdę jednak PHEV to nie jest klasyczna hybryda. Tu pomysł jest taki, żeby samochód przede wszystkim wykorzystywał silniki elektryczne. Tym samym Mistubishi Outlander PHEV, czyli Plug-in Hybrid Electric Vehicle, który pojawił się na polskim rynku w ubiegłym roku, był pierwszym tak pomyślanym SUV-em na świecie, w którym 4x4 nie opiera się na przenoszeniu napędu za pomocą wału, ale na niezależnym zasilaniu obu osi przed dwie jednostki elektryczne o mocy 82 KM każda. Nad ich pracą, a także nad wykorzystaniem dwulitrowej, 121-konnej jednostki benzynowej, która pełni rolę napędu generatora, czyli ładowarki, oraz silnika pomocniczego, czuwa system operacyjny PHEV OS. Takie rozwiązanie pozwoliło umieścić akumulatory pod podłogę kabiny pasażerskiej, co z kolei obniżyło środek ciężkości auta i przełożyło na lepsze właściwości trakcyjne. Rezygnacja z niektórych klasycznych elementów napędu 4x4 sprawiła, że Outlander PHEV, mimo ciężkiego, litowo-jonowego „zbiornika" na prąd, waży 1840 kg (zwykła wersja od 1400 do 1600 kg). To bardzo przyzwoity wynik....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta