Komunikacja to podstawa
71 proc. pracowników uważa, że komunikacja wewnętrzna wpływa na wyniki. Aby biznesowa machina działała bez zarzutu, szef musi informować o planach firmy.
anna czyżewska
Przedsiębiorstwa wydają tysiące złotych na budowanie wizerunku, tymczasem często zapominają o komunikacji z pracownikami – najważniejszymi ambasadorami marki. Jak wynika z raportu emplo „Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej", brak informacji o strategii i zmianach w firmie jest problemem dla co czwartego badanego. Otwarty i partnerski dialog ma ogromny wpływ na stopień motywacji i identyfikacji z firmą, a co za tym idzie wydajność pracy. Co drugi pracownik uważa, że narzędzia on-line zastąpią w tym przypadku e-maile i rozmowy telefoniczne. Dzięki technologii otwierane są nowe kanały komunikacji. Nie można jednocześnie zapominać o ważnym znaczeniu bezpośrednich spotkań z podwładnymi.
Kadra chce mieć głos
Pracownicy mają jasną wizję rynkowego sukcesu firmy. 42 proc. uznaje, że kluczem jest skuteczna komunikacja. Na kolejnych miejscach znalazły się: jawność celów stawianych jednostkom i zespołom, możliwość zgłaszania pomysłów, włączanie podwładnych w procesy decyzyjne, wykorzystywanie nowoczesnych technologii na wszystkich szczeblach i bliski kontakt zarządu z pracownikami. – Wśród firm, które poznałem, znajdują się takie, które odniosły biznesowy sukces bez nowoczesnego biura czy rozbudowanego pakietu benefitów dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta