Polfa Łódź w każdej apteczce
Farmaceutyki | Żeby odnieść sukces na rynku OTC, potrzebna jest silna marka i ścisła współpraca z farmaceutą.
Rz: Inwestycje w Polsce Urgo Group zaczęło od spółki Bio-Profil, by pod koniec 2013 r. przejąć Polfę Łódź. Skąd taki wybór?
Pierre Moustial: Jako francuska firma rodzinna obecna w kilkunastu krajach Europy, Azji i Ameryki, specjalizująca się w produktach do samoleczenia oraz preparatach przeznaczonych dla środowiska medycznego, szukaliśmy marek, które będą odzwierciedlać wszystkie profile naszej działalności. Ponieważ specjalizujemy się w innowacjach i we Francji wypuszczamy na rynek 25 nowych produktów rocznie, zaczęliśmy w 2012 r. od akwizycji i integracji spółki Bio-Profil. Przejęcie w 2013 r. portfela marek obejmujących Polfa Łódź i Alugastrin pozwoliło przekształcić model biznesowy firmy z typowego dystrybutora do firmy farmaceutycznej OTC (over the counter), a dzięki markom Polfy Łódź spółka Bio-Profil, a dziś – Urgo Polfa Łódź, jest największą filią Urgo Group poza Francją.
Dlaczego Urgo wybrało Polskę?
P.M.: Wiedzieliśmy, że będzie stanowić doskonałą bazę dla ekspansji produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta