Przez Lubuskie jedziemy szybciej
W połowie przyszłego roku cały lubuski fragment S3 będzie miał pełne parametry drogi ekspresowej.
adam woźniak
Koniec korków na trasie przez Gorzów Wielkopolski. W poniedziałek, 9 października, drogowcy mają wreszcie otworzyć drugą, brakującą nitkę obwodnicy miasta. Ta część drogi ekspresowej S3 jest kluczowa dla samochodów przejeżdżających na kierunku południe–północ: Gorzów jest na tej trasie od lat wyjątkowo wąskim gardłem.
Obecnie na budowanym odcinku trwają ostatnie prace wykończeniowe i odbiory techniczne. Termin włączenia do ruchu drugiej nitki obwodnicy był kilkakrotnie przesuwany. Wykonawca – hiszpańska firma Dragados – zwracał się w tej sprawie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), tłumacząc opóźnienia trudnymi warunkami geologicznymi. Jeszcze wiosną tego roku Hiszpanie prosili o kilka dodatkowych miesięcy na zrealizowanie kontraktu, tymczasem GDDKiA groziła karami. Podpisana w drugiej połowie 2014 roku umowa na wybudowanie niespełna 13 km zachodniej jezdni obwodnicy ustaliła koszt przedsięwzięcia na prawie 290 mln zł.
Półtorej dekady
Budowa S3 przez Gorzów ciągnie się od początku ubiegłej dekady. Pierwszy etap...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta