Alior zapowiada mocne cyfrowe przyspieszenie
Giełda zareagowała wzrostem kursu na wdrożenie strategii „cyfrowego buntownika". Alior ma być innowacyjnym bankiem skoncentrowanym na klientach detalicznych oraz małych i średnich firmach, z prostą i przejrzystą ofertą.
materiał powstał we współpracy z Alior Bankiem
W ambitnych planach zarządu są twarde dane: osiągnięcie o rok szybciej niż przewidziano w strategii wskaźnika zwrotu z kapitału (ROE) na poziomie 14 proc., wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) na poziomie 39 proc. oraz marży odsetkowej netto (NIM) na poziomie 5,1 proc. Bank zapowiada, że utrzyma roczne tempo wzrostu wolumenu kredytów na poziomie 5–6 mld zł brutto. Dzięki temu może stać się najefektywniejszym bankiem na polskim rynku i jednym z najnowocześniejszych w Europie. Eksperci potwierdzają, że cyfrowe przyspieszenie dobrze służy bankowi, który chce przewagę konkurencyjną budować w oparciu o innowacyjne technologie.
Bank pierwszego wyboru
Dobrze ocenili strategię, w której Alior zakłada, że będzie innowacyjnym bankiem skoncentrowanym na klientach detalicznych oraz małych i średnich firmach, chociaż nieco większą wagę nowy zarząd przykłada do mikro- i małych przedsiębiorstw. Strategia zakłada kontynuację dynamicznego wzrostu wolumenów kredytowych, a kluczowym produktem ma pozostać pożyczka gotówkowa. Cyfrowy Buntownik stawia na prostą i przejrzystą ofertę, najnowszej generacji rozwiązania mobilne i internetowe, a przede wszystkim na wzrost satysfakcji klientów.
Cel jest jasny. Alior Bank chce stać się bankiem pierwszego wyboru dla klientów detalicznych i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta