Gdy klient marketu wyrządził szkodę klientowi
ODSZKODOWANIE | Właściciel sieci samoobsługowych marketów budowlanych nie odpowiada za szkodę wyrządzoną klientce przez innego klienta – wynika z niedawnego wyroku Sądu Okręgowego w Łodzi.
Przykre i bolesne dla pani Janiny P. zdarzenie miało miejsce. Gdy robiła zakupy w samoobsługowym markecie z materiałami budowlanymi. Gdy stała przy kasie została uderzona w tylną część łydek deskami wystającymi o ponad pół metra z wózka innego klienta.
Deski miały ostro zakończone końce, które zniszczyły spodnie kobiety oraz spowodowały obrażenia łydek. Osoba, której wózek uderzył kobietę opuściła sklep. Na miejsce wezwano karetkę pogotowia. Ratownicy założyli kobiecie łącznie piętnaście szwów. Na tym jednak się nie skończyło. U pani Janiny stwierdzono martwicę ran, i musiała korzystać z leczenia w poradni chirurgicznej.
Poszkodowana postanowiła wystąpić na drogę prawną przeciwko spółce, będącej właścicielem sklepu z materiałami budowlanymi. Domagała się odszkodowania, wskazując, iż firma ponosi odpowiedzialność w oparciu o zasady odpowiedzialności prowadzącego na własny rachunek przedsiębiorstwo wprawiane w ruch za pomocą sił przyrody, tj. art. 435 Kodeksu cywilnego.
Wina nieumyślna w postaci niedbalstwa
Sąd rejonowy przyznał kobiecie odszkodowanie w wysokości ponad 35 tys. zł, ale na innej podstawie prawnej. Jak bowiem wskazano, nie można przyjąć, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta