Giełda pozwala rosnąć
Obie spółki powstałe po podziale Marvipolu mają duży potencjał wzrostu wartości. Wkrótce pojawię się w kolejnej spółce z GPW – zapowiada przedsiębiorca i inwestor.
MARIUSZ KSIĄŻEK
Rz: Od momentu podziału Marvipolu Holding wartość spółki motoryzacyjnej w zaledwie kilka sesji wzrosła o ponad jedną czwartą, do niemal 12 zł na akcję. Wycena jest wyższa, niż zgodnie szacowali analitycy w niedawnych raportach, czyli 10,3 zł za akcję. Głównym powodem podziału było to, że biznes samochodowy i deweloperski pod jednym dachem były wyceniane za nisko. Czy wycena British Automotive Holding jest już pana zdaniem godziwa?
Bieżąca kapitalizacja BAH to dziś pół miliarda złotych. Moim zdaniem tego rodzaju spółka handlowa powinna być wyceniana według mnożnika 12–14 razy zysk netto. Zakładając prognozowane przez analityków 50 mln zł zysku netto British Automotive Holding za 2017 r., uznałbym, że absolutnym minimum jest kapitalizacja rzędu 600 mln zł, czyli 14,4 zł za akcję. Ponadto w wycenie powinien być odzwierciedlony potencjał wzrostu. Strategicznym celem jest zwiększenie sprzedaży samochodów z 2,5 tys. sztuk rocznie obecnie do 5 tys. w 2021 r., co jest celem realistycznym. Mając to na uwadze, uważam, że BAH ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu wartości.
Lada chwila na GPW zadebiutuje wydzielony z holdingu Marvipol Development. Punkt odniesienia to 7,35 zł, wyceny ze wspomnianych raportów analitycznych to 8,7 i 9,4...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta