Polacy nigdy nie mają dosyć robienia zakupów
handel | Prawie 90 procent konsumentów po skończeniu gonitwy za prezentami znowu rusza na łowy przy okazji posezonowych wyprzedaży. Coraz częściej wybierają ofertę sklepów internetowych. piotr mazurkiewicz
Tegoroczny sezon świąteczny zapowiada się rekordowo. Według badań dla Banku Millennium Polacy wydadzą ponad 9 proc. więcej niż rok temu, łącznie ok. 22 mld zł. Szturm na sklepy widać gołym okiem – z analizy Retail Institute wynika, że tylko w ostatni weekend 100 badanych centrów handlowych odwiedziło 3,8 mln osób, 10 proc. więcej niż rok temu w tym okresie.
Zakupy w sieci
Jednak choć centra handlowe i sklepowe parkingi pękają w szwach, to konsumenci nie mają dość zakupów. Z raportu KPMG wynika, że niemal 90 proc. klientów bierze udział w posezonowych wyprzedażach. A niemal co drugi zwleka z zakupami do czasu startu promocji lub wyprzedaży.
Co roku widać też systematyczne przesuwanie się konsumentów do kanału internetowego. – Bez względu na ostateczne miejsce zakupu 40 proc. odwiedza wcześniej strony internetowe sprzedawców – mówi Jan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta